Flygresan.

Nu är flyget bokat inför min resa till Sydafrika och här kommer lite mer information för den som vill veta mer detaljerat. Annars är det bara att hoppa ner till texten under bilderna.
 
Planet lyfter söndagen den femte Januari, klockan 14.45 ifrån Kastrup. På vägen ner flyger jag med SAS. Det blir ett stopp i Heathrow vid 16.00 med ca. två timmars mellanlandning och 18.05 flyger jag vidare till Johannesburg och landar 07.30 på måndagmorgon, samma dag som volontärsarbetet börjar. Där blir jag även upphämtad och transporterad till BigFive. Alltså, allt som allt tar resan ner ca. 15 timmar, inte särskillt farligt om ni frågar mig.
Resan hem avgår måndagen den tredje Februari 20.30 från Johannesburg och mellanlandning sker i Zurich där jag anländer 06.10. Flygresan däremmellan tar alltså 10h och 40 min och sker nattid. Flygbolaget jag flyger med hem är Swiss. I Zurich har jag en mellanlandning på en timme och planet från Zurich avgår alltså 07.10 och landar på Kastrup 09.00, därav borde jag vara beräknad på hemmaplan ca. 13.00 tisdagen den fjärde Februari.
Fördelen med flyget jag bokade är att mestadels av flygtiden sker natt, vilket gör att du kommer i rätt dygnsrytm då du kan sova på planet och alltså inte förlorar en dag på att resa varken när du kommer dit eller kommer hem. Att det är korta mellanlandningar är skönt, särskillt när du reser på egen hand, då det annars blir tjatigt om du ska behöva vänta mer än två timmar. En sådanhär flygresa, vad kan den kosta kanske ni undrar? Med lite olika former av skydd som tillägg landade priset på 7728SEK, när jag först kollade på biljetter låg priset under 6000SEK.
 
Mitt tips:
Boka så tidigt som möjligt och boka direkt, flygbolagspriserna höjs ju mer folk går in och tittar på dem eftersom de ser att efterfrågan ökar, så titta när du känner dig mogen att boka.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback